תפריט

התרמת דם לחיות מחמד

המרכז הרפואי לחיות מחמד בהוד השרון מציע את כל טווח הטיפולים שחיית המחמד שלכם עשויה להזדקק להם במהלך חייה המאושרים.

אחד השירותים הייחודיים שניתנים במרכז הרפואי של ד"ר קובי שחר הוא אספקת מנות דם לכלבים וחתולים. הדבר נעשה בשיתוף פעולה פורה עם בנק הדם של ד"ר אייל נחמיאס. נושא מנות הדם הוא שגרתי ונפוץ בארצות מערביות ובמיוחד בארה"ב, שם המודעות לחשיבות פעילותו של בנק הדם היא גבוהה במיוחד.

מנות הדם נתרמות לבנק ע"י כלבים וחתולים בריאים ומהווים מענה מושלם אשר מציל חיי כלבים רבים. חשיבותה של פעילות זו היא גדולה ביותר, שכן, בדיוק כמו בני האדם, גם חיית המחמד שלכם עלולה חלילה להיקלע למצב שבו היא תזדקק למנת דם וחשוב מאוד שבמקרה כזה היא תוכל לקבל מענה מהיר, מקצועי ואמין.

לצורך כך, מקצה ד"ר קובי שחר את המרפאה שלו ליום המוקדש להתרמת דם מדי חודש. ביום זה, מוזמנים לקוחות המרכז הרפואי להגיע עם הכלב או החתול שלהם ולתרום מנת דם אשר תאוחסן בבנק הדם של ד"ר נחמיאס למטרת הצלת כלבים וחתולים אשר יזדקקו לה.

לקוחות המרכז הרפואי אשר מגיעים לתרום דם נהנים ממספר הטבות:
  • שובר מנת דם התקף לשנה. כלומר - במידת הצורך, תינתן לכלבכם/חתולכם מנת דם מהבנק במשך שנה מיום התרומה, ללא שום עלות
  • לצורך תרומת הדם, הכלב/החתול התורם עובר בדיקה יסודית ומקיפה על ידי ד"ר קובי שחר, ללא עלות
  • לחיית המחמד שלכם נערכת ספירת דם מלאה
  • נערכת בדיקת דם לאבחון קדחת הקרצית (ארליכיה קאניס), נפוצה מאד בישראל, ובמיוחד באזור השרון
  • בנוסף הלקוחות מקבלים גם סיווג דם (בירור סוג דם החיה)
  • קבלת תוצאות מנת הדם ללא תמורה

על מנת להבין את חשיבות פעילות בנק הדם ואת היתרונות שבביטוח אספקת מנת דם לחיית מחמד, להלן מקצת הסיבות הנפוצות לשימוש במנות דם לכלבים וחתולים בישראל:

הידבקות בקדחת קרצית (ארליכיה קאניס)
למרות שכלבכם/חתולכם וודאי נקי ומטופח, עדיין הוא יכול להידבק במהלך טיול תמים בחוץ או קפיצה קצרה לתוך סבך שיחים. ההידבקות נפוצה בעיקר באזור השרון ובמישור החוף המאופיינים במזג אוויר חם ולח. עירוי דם הוא חלק מהטיפול להצלת חיי כלבים וחתולים אשר נדבקו בקדחת קרצית.

מכת חום
כלבים רבים נפגעים במהלך עונת הקיץ החמה. חלק מהטיפול הוא עירוי פלסמה. מכת החום יכולה להיגרם כתוצאה ממאמץ, חשיפה ממושכת לשמש או שהייה במקום לא מאוורר (דוגמת השארת כלב במכונית סגורה). טמפרטורת הגוף של הכלב עולה מאוד וגורמת לשינויים פיזיולוגיים שמזיקים לכלב.
    
הרעלות
כלבים וחתולים רבים בולעים בטעות ובתמימות חומרים רעילים אשר גורמם לחוסר קרישה מתמשך וכתוצאה מכך כלבים וחתולים אלו נקלעים למצב של אנמיה קשה ואיבוד דם. גם כאן, זמינות מנות הדם עשויה להציל חיות מחמד אלו ממוות בטוח.

הכשת צפע
כלבים וחתולים רבים מוכשים בתקופת הקיץ. חלק מהטיפול הינו מתן מנת פלסמה.

טיפולים כירורגיים וטיפול בזיהומים
קיימים מצבים רבים נוספים אשר מביאים את הכלב/חתול לתלות מוחלטת בזמינות מנות הדם: תאונות דרכים, כריתת טחול כתוצאה מהיפוך קיבה, כריתת טחול כתוצאה מגידול ממאיר, קטיעת איברים בעקבות תאונות קשות, זיהומים קשים, מחלות אוטואימוניות אשר גוררות תגובה של הרס דם עצמי, חוסר גנטי במעודדי קרישת דם, לדוגמא מחלת פון ווילברנד הפוגעת בכלבי הרים שוויצרים ורטריברים, נגיעות בוירוסים שונים, תולעת הפארק, דימום לחלל החזה, דלקת רחם ומקרים רבים נוספים. על אף שאנו שומרים על כלבנו, לעיתים בין אם נרצה או לא, מגיעה סיטואציה רפואית הדורשת התערבות של מנת דם. במקרים כאלו טוב לדעת שאופציה זו זמינה ובמקרים רבים - היא זו שמצילה את חיי הכלב האהוב.

כל כלב במשקל של 20 ק"ג ומעלה יכול לתרום ללא חשש. מנת דם סטנדרטית היא של 450 מ"ל (כחצי ליטר) ולמעשה תרומת דם היא אף בריאה במובן של חידוש מלאי הכדוריות האדומות בגוף הכלב והמרצת פעילות בריאה של מח העצם. קרה לא פעם שכלבים וחתולים שהגיעו למרכז הרפואי כדי לתרום דם וכמובן נבדקו ביסודיות ובחינם לפני התרומה, נמצאו נגועים בקדחת קרצית, והכלב או החתול התורם בעצם יצא מהמרפאה כמטופל, כך שלמעשה ניתן לסכם שבכל מקרה תרומת הדם היא מבורכת עבור חיית המחמד.

09-7460192, רחוב הבנים 12 (בפסאג'), הוד השרון. כל הזכויות שמורות למרכז הרפואי לחיות מחמד © 2016